جاده های چاروسا و دیشموک همچنان جان میگیرد /مدیرکل راهداری در حالت آماده باش
- شناسه خبر: 5491
- تاریخ و زمان ارسال: 13 مهر 1402 ساعت 14:33
- نویسنده: bahram
به گزارش پایگاه خبری الگن خبر دو بخش دیشموک وچاروسا به مرکزیت دیشموک وقلعه رییسی در فواصل ۷۵ و۶۵ کیلومتری مرکز شهرستان کهگیلویه با جمعییتی نزدیک به ۳۰هزار نفر جمعییت و بعد از گذشت نزدیک به چهاردهه ونیم از عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی یک سانتی متر جاده و راه استاندارد ندارند
بی مسئولیتی مدیران حوزه راه وراهداری استان کهگیلویه و بویراحمد در قبال دو بخش چاروسا و دیشموک بر هیچ کسی پوشیده نبوده و تمام این مدیران نشان داده اند که برای حفظ صندلی خود حاضر هستند کارهای بسیاری بکنند، اما دریغ از کاری برای حفظ جان مردم..
جاده های دو بخش چاروسا و دیشموک بیشتر شبیه جاده های مال رو هستند و بهتر است بگوییم اصلا جاده نیستند
بی مدیریتی و سهل انگاری مدیران راهداری و راهسازی درقبال مردم بخشهای چاروسا و دیشموک در استان کهگیلویه و بویراحمد در سالهای اخیر باعث شده هفته ها و بهتر است بگویم روزانه شاهد وقوع حوادث دردناکی باشیم حداقل در هفته ی گذشته شاهد بیش از چندین مورد تصادف و مرگ دو تا سه جوان در این بخش ها بودیم و خانوارهایی را به غم نشاندند
.در حال حاضردر دوبخش دیشموک وچاروسا از نظر راههای روستایی وضعیت مناسب و قابل قبولی نداشته و راههای روستایی موجود و ساخته شده که غیر کارشناسی شده به بهرهبرداری رسیدهاند به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای مردم این دو بخش نبوده و نیست؛ طوری که در اکثر این راهها عبور و مرور با موتورسیکلت نیز سخت و مشکل است
به جد میتوان گفت شاید این دوبخش پایین ترین شاخص دسترسی به راهها و راههای درجه ی سه وچهار را در کشور و در جهان داشته باشند
به گزارش پایگاه خبری الگن خبرمردم بعضی از روستاهای بخشهای چاروسا و دیشموک سالهاست از نعمت راه مناسب محروم هستند و دیدن صحنههای دلخراش مرگ و تصادف در جادههای پرپیچ و خم روستایی حالا به داستان تکراری این مردم تبدیل شده است.
آمار بالای تعداد مصدومین و کشتههای تصادفات رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحم و به تبع آن در دوبخش چاروسا و دیشموک روند صعودی دارد هر چند مسِولین هر از گاهی آمار کذب و نمودار را کاهشی نشان میدهند تا جایی که شاید در هفته ی گذشته بیش از ۷نفر بر اثر تصادف ازبین رفته اند وعده ای نیز مصدوم و،هر چند داستان تکراری بی کیفیت بودن ارابه های مرگ و ناایمن بودن جاده ها وعوامل انسانی حرف و پاسخ مدیران ناکارآمد است اما سوالی که مطرح میشود این است نهاد یا سازمانی پیدا نمیشود برای پیشگیری از داغدار شدن این خانواده ها پا پیش بنهد وچاره ای بیندیشد
همین چند روز پیش بود که مدیر راهداری استان از آماده باش خود ومجموعه ی راهداری با صدا وسیمای استان سخن گفت ولی چه آماده باشی ؟
وجود علائم راهنمایی و رانندگی در جاده، تشخیص، انتخاب، تهیه، جانمایی، نصب، ترسیم و نگهداری علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی نقش بسزایی در بهبود کیفیت جادهها و کاهش تصادفها دارد زیرا تا حد زیادی از بروز اشتباههای انسانی جلوگیری میکند