تأکید فرماندار کهگیلویه بر تقویت «فرهنگ گفتوگو» / تعامل سازنده کلید حل چالشهای اجتماعی است
به گزارش الگن خبر سید ایرج کاظمیجو در نشست انجمن کتابخانههای عمومی شهرستان که با حضور اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاشهای فعالان این حوزه، اظهار داشت: برگزاری مستمر این جلسات، بستر مناسبی برای بررسی دقیق مسائل فرهنگی و بهرهگیری از خرد جمعی و نظرات صاحبنظران است.
وی با اشاره به ظرفیتهای فرهنگی موجود در شهرستان کهگیلویه افزود: بهرهگیری از ابزارهای هنری نظیر شعر، داستان و هنرهای تجسمی برای پرداختن به موضوعات اجتماعی و انتقال مفاهیم اثرگذار به نسل جوان، یک ضرورت انکارناپذیر است.
فرماندار کهگیلویه با تأکید بر اینکه بسیاری از آسیبهای اجتماعی ناشی از ضعف در فرهنگ گفتوگو است، تصریح کرد: در شرایطی که در بسیاری از مواقع به جای تبادلنظر و اقناع متقابل، شاهد مجادله و تقابل هستیم، ترویج گفتوگوی صحیح و اصولی میتواند زمینهساز حل بسیاری از مسائل و چالشهای روز جامعه باشد.
کاظمیجو در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت کشف و پرورش استعدادهای جوان تأکید کرد و گفت: موفقیت در حوزههای علمی و هنری حاصل آموزش و حمایت مستمر است و نباید استعدادهای شناساییشده پس از مدتی رها شوند؛ بلکه باید برای حضور نوجوانان در عرصههای اجتماعی فرصتسازی کرد تا زمینه خودباوری و رشد شخصیت آنان فراهم شود.
وی همچنین بر ضرورت برگزاری کرسیهای آزاداندیشی و نشستهای گفتوگومحور در مدارس و مراکز آموزشی تأکید کرد و افزود: باید فضایی فراهم شود تا دانشآموزان بدون دغدغه، دیدگاهها و مطالبات خود را مطرح کنند.
فرماندار کهگیلویه در پایان با اشاره به نقش کلیدی رسانهها خاطرنشان کرد: انعکاس مطلوب برنامههای فرهنگی و هنری، موجب انگیزهبخشی به اقشار مختلف مردم میشود؛ لذا شناسایی و هدایت جوانان مستعد به سمت فعالیتهای تخصصی، ضامن پرورش چهرههای اثرگذار در آینده شهرستان خواهد بود.
بدون نظر! اولین نفر باشید